10 психологически трика с които да получите каквото искате
Как да получите каквото искате
10 психологически трика с които да получите каквото искате
Търсенето на сензация и усещането за неотложна нужда
Усещането за неотложност е примитивна и основна нужда. Сайтовете за хотелски резервации чсто използват този трик. Когато показват стаите, който искате да резервирате често се появяват съобщения от сорта на: Остава само една стая; Подобна стая беше резервирана 2 пъти; 3ма човека разглеждат тази стая в момента. В 90% от случайте това е просто трик.
Смесване на факти с мнения
Основната цел на манипулатора е да ви вкара в измислена от него среда за да не може да усетите манипулацията, но да останете с впечатлението, че това са реални обстоятелства. Например ако искате да уволните някого първо трябва да му покажете че той е лош работник. След което неговото освобождаване от работа ще изглежда като нещо нормално щом като работата не е свършена добре. Не се хващайте на това. Оценявайте работата си отстрани иползвайте независими источници.
Активиране на стереотипите
Толстой е казал „Всички щастливи семейства си приличат. Всяко нещастно семейство е нещастно по своему.“. Когато следваме стереотипите ние подсъзнателно ги използаме в собствения си живот. Може би причината за това е примитивната ни нужда да се чустваме част от обществото. Следващия път когато изпитате желанието да бъдете някой друг, сетете се от къде идва тази нужда.
Не мислете. Вярвайте!
Основната задача на един кукловод е да елеминира вниманието на жертвата и да го лиши от способността да може да формира логически въпроси, налагайки идеята за безапелационна вяра. Мислите си че решението което сте взели е ваше, но това е илюзия. Манипулатора може успешно да посее у вас каквато си поиска идея.
За да избегнете това се замислете: „Какво ще стане ако не направя това?“. Обикновено се натъжавате когато не постигате собствените си цели, но това не означава че трябва да ви пука за тези които другите ви налагат.
Техниката „вратата в лицето“
Как работи: Ако искате голяма услуга първо поискайте по-голяма. Много по-голяма. Когато ви откажат, те ще имат чувство за вина и усещането че са ви задължени, което вие сте им насадили.
Можете да предизвикате чувството на вина у някого и така да получите какво желаете. Много е вероятно човека да приеме да ви направи втора услуга в сравнение с отказа да направи нещо голямо за което вие сте го помолили в началото. Нещо повече вероятно ще се почувстват задължени и дори щастливи да ви помогнат.
Обикновена лексика
Когато използваме специфична терминилогия, ние нарочно караме опонента ни да се чувства некомпетентен. Той вероятно ще изпита доста голям дискомфорт заради тази си некомпетентност. За да пречупим окончателно увереността му, използвайте цитати на известни личности. Сега вече може да насочите разговора в каквато посока си поискате.
Метода на фрагментацията
Това се постига като нарочно скриете някои детайли от живота си а изложите на показ други. Позитивните факти обикновено са доста по-често срещани във всички аспекти на живота. От друга страна, ако определен факт бъде изваден от контекста той че промени цялата ситуация.
Например – маникюристка ви е наранила без да иска понеже сте мръднали ръката си. Вие ще останете с лошо впечатление за целия салон за красота и всички работещи в него, но това не означава че всички са некомпетентни.
Предварителна уговорка
Понякога нямаме достатъчно време да определим всички положителни и отрицателни аспекти от определена ситуация и се съгласяваме лесно да направим нещо необмислено. Запомнете, че по всяко време имате правото да кажете „не“ или да започнете да търсите компромисен вариант. И точно там се намесва манипулатора: „Човече ти ми обеща, че ще ми помогнеш.“ или „Мислех си че може да разчитам на теб“. Не се срамувайте да кажете „не“ и недейте да зе чувствате виновни за това.
Метода Гьобелс
Този метод се базира на многото повторения, по този начин определена идея ви се налага независимо дали го желаете или не. Всяка една реклама е отличен пример на този метод. Не позволявайте да ви манипулират по този начин и винаги обмисляйте изборите си. Причини като „Просто го исках“ или „Не знам как се появи в пазарската ми количка“ не са основателни.
Непродуктивни спорове
Според едно проучване, в над 60% от случайте ще иамате позитивно влияние ако използвате думата „защото“ или „понеже“. Няма значение какво точно следва след тази дума понеже тя самата звучи достатъчно разумно и логично. И това е причината ние да сме склонни да се съгласяваме с противниците си по-често. Опитайте се да разберете аргуметните които следват след тези думи, понеже това е важната част от разговора.
Вижте още и ⤵️
20 житейски трика
Магия за благополучие и пари